Розробки

Композитні літаки-крок у майбутнє.Що таке “композит”. Російські випробування йдуть на прототипі стор-40LN

Час не стоїть на місці. Разом з часом вдосконалюється і техніка підвладна людству. Ще зовсім недавно всі ми летіли на літаках зроблених на основі алюмінію і титанових сплавів.

Але в технологіях виробництв відбувається постійно гонитва за чимось новим. І ось уже в гонитві за полегшенням конструкції і збільшенням швидкості, в моду починають входити абсолютно нові моделі пасажирських літаків. Літаки робляться з так званих “композитних матеріалів”.

Фактично цілком. Полегшення конструкції дозволяє в значній мірі економити на паливі. А паливо, як відомо, в авіації на сьогодні, один з головних факторів по витратах, коли належить долати великі відстані.

Без палива літак залишається не при справах. Той хто заощадив на паливі, той заробив відчутний прибуток. І з цим нічого не поробиш.

Світ рухається саме таким шляхом. Корпорація “Боїнг” вже впровадила і випускає свої літаки саме з композиційних матеріалів. Тому вона як би і є флагманом світового авіабудування.

Аеробуси а-320 теж рухаються в тому ж напрямку по виконанню конструкції літака. Так, що ж таке, цей самий “композит”, про який всі говорять? Приклад простого композиційного матеріалу-це Залізобетон. Армуючий наповнювач-прути з металу дають в сукупності з бетоном підвищену міцність конструкцій і захищають їх від передчасного руйнування.

Так само і в літакобудуванні. Використовувані полімерні композити мають армуючий наповнювач. Найчастіше це вуглецеві волокна, які облягає матриця з синтетичних термореактивних смол.

При нагріванні композиційний матеріал утворює таку собі тривимірну полімерну сітку і на виході вся конструкція стає досить жорсткою і навіть стійкою до хімікатів. Просто прекрасний полегшений матеріал, деталі з якого по міцності перевершують метал! Є ще деталі в літаку – там використовують тепер склопластик, теж композитний, але там скляні волокна служать армованим наповнювачем. Конструктори знайшли таке рішення зробили новий прорив в техніці.

Тепер з композитів виготовляється все технічно необхідне там, де важливі міцність і легкість. Обтічні кузова спорткарів “Формули 1”, і елітні авто на замовлення, давно роблять з вуглепластика. Конструктивно і літак, майже цілком, можна зробити з композитів: і крила.

і фюзеляж, і оперення хвоста, і навіть – мотогондолу. Деякі просунуті компанії вже роблять внутрішні деталі інтер’єру літака. Закон руху простий: чим легше конструкція, тим менше палива на шляху прямування споживає літак.

Дивимося на прикладі схематики конструкції “Боїнга” – фото нижче. Як зроблений “Боїнг” з композитів. фото: картинки яндекса.

У Росії теж ведуться підходи до виходу вітчизняного літакобудування на передові технології. Ще в 2013-му році Науково-дослідний центр ” Інститут ім. Н.

Е. Жуковського ” почав роботу в цьому напрямку. За основу вирішено було взяти модель літака ЯК-40.

Благо парк старих літаків цього представництва є в країні в достатку (близько 400 екземплярів стоять на землі через те, що три двигуни “зжирають” непомірну кількість палива). Дослідне виробництво вирішено було робити на дочірній базі ” Інституту ім. Жуковського “- в” Сіб НІА”, де був підбір необхідних інженерних кадрів.

Це десь в Сибіру, в районі м Новосибірська. За основу був узятий фюзеляж і вже в 2016 році йшла стабільна розробка кесона подовженого крила і підбір двигунів на випробовувану машину. Модернізований дослідний зразок з композитним крилом і двома двигунами від американської компанії Honywell був піднятий в повітря і провів там випробувальний політ в кінці 2018-го року.

Літак показав прекрасні характеристики і досить впевнену стійкість в повітрі. Тяги двох двигунів цілком вистачало, проти трьох поставлених в давні часи на ЯК-40. У перспективі у літакобудівників зробити цілком композитний аналог даної моделі під назвою СТР-40дт.

Літак СТР-40ДТ в небі. фото: картинки яндекса. Від минулого” Яка ” на літаку залишаться лише модернізовані шасі.

Все інше буде відповідати найсучаснішим вимогам. Вкрай важливим залишається питання з двигунами, в період напружених відносин з американською стороною і санкціями. Передбачається, що ці американські двигуни Honywell зможуть успішно замінити на вітчизняні АІ-222-25.

Характеристики літака СТР-40дт. Демонстраційна версія. Порожній літак, вага-6500 кг.

Вага з навантаженням – 12900 кг. висота польоту-9000 -10000 метрів. Дальність-4000 км.

швидкість польоту-650-700 км/год(у ЯК-40 швидкість -500 км/год). Витрата палива-500 кг на годину. Розбіг-800 метрів.
Пробіг-600 метрів. При такій паливної економічності і дальності польоту, літак цілком здатний з тридцятьма пасажирами на борту вилетіти з Новосибірська і потім приземлитися в Москві! Перспектива мати таку машину власного виготовлення-цілком цікава.

Related posts

Leave a Comment