Розробки

Так чи унікальний Російський авіаційний електродвигун на надпровідниках?

Російський авіаційний електродвигун на надпровідниках встиг наробити чимало шуму. Про що, власне, мова?Російська компанія ЗАТ “СуперОкс” спільно з німецькою Oswald Elektromotoren представила прототип авіаційного електродвигуна на високотемпературних надпровідниках, який, за заявами в ЗМІ, дозволить назавжди змінити ринок цивільної авіації. Тут слід почати з самого двигуна.

Розробники заявляють про економію 75% палива (установка-то Гібридна), але питань занадто багато. Звідки буде братися енергія? Брати на борт генератори або акумулятори, які, до слова, швидко деградують при низьких температурах. Крім іншого, навіть високотемпературні надпровідники-це дуже низькі температури.

Власне, серед труднощів, з якими зіткнулися німецькі інженери, — розробка пристрою системи охолодження для статора і ротора, а також контроль намагніченості надпровідних елементів. Для статора в якості джерела низьких температур був обраний водень, для ротора-гелій. Ну і не варто забувати про те, що основна перевага авіації — швидкість.

Ну а на фото ми бачимо одномоторний гвинтовий літак, створений на базі як-40, що насилу можна назвати майбутнім авіації. З іншого боку, мова ж про випробувальну лабораторію, а не комерційному літаку, так що зарано робити висновки. Зрештою, над розробкою цих технологій працюють у всьому світі, так що не можна назвати їх пустушкою.

Так чи інакше, було заявлено, що в наступаючому році, після серії наземних випробувань, літак з цим інноваційним двигуном підніметься в повітря. Що ж, чекати залишилося недовго. До того, як буде, що аналізувати і обговорювати, хотілося б зрозуміти, чим такий унікальний цей російський двигун? Компанія ЗАТ ” СуперОкс “[1] розробкою двигунів не займалася і не займається — в ній розробляються технології виробництва високотемпературних надпровідникових проводів для електрообладнання.

А ось німецька фірма Oswald Elektromotoren [2] двигуни розробляє і, власне, перший свій прототип електродвигуна на надпровідниках, в рамках програми Advanced Superconducting Motor Experimental Demonstrator (ASuMED), представила більше року тому, після чого почала переговори з Siemens — провідним європейським виробником електросамолетів, прототипи яких вже літають і встановлюють рекорди швидкості [3]. В рамках цієї програми, ЗАТ “СуперОкс” була постачальником ВТСП-проводів для електродвигуна. Потім Центральний інститут авіаційного моторобудування (ЦІАМ) спільно з ЗАТ «СуперОкс», отримавши грант від російського Фонду перспективних досліджень, розробили свій ВТСП-електродвигун, який зараз і готується в тестовому польоту.

Все прекрасно. Незрозуміло тільки, чому нашу країну записали в» безумовні лідери в розробці подібних двигунів”, тоді як перший і єдиний ще навіть не літав. Як думаєте, є майбутнє у таких двигунів?1.

ЗАТ “СуперОкс”. 2. Oswald Elektromotoren.

3. Один з недавніх електросамолетів Siemens. Так, теж одномоторний.
Підписуйтесь на S amp; F, канал в Telegram і чат для дискусій на наукові теми.

Related posts

Leave a Comment